×
×  دانلود ضعف در موسیقی مشکلات موسیقی ایران

مشکلات موسیقی ایران

موسیقیِ ضعیف یا ضعف در موسیقی ؟

مسأله این است!

گراتومیک - عباس راد: موسیقی امروز وطن فضایی را بوجود آورده سرشار از تنش ها و حواشی،و پر از رَه های صد ساله ای که یک شبه طی شد و جوان هایی با استعداد منتها فقط روی کاغذ.

ضعفِ ما در کجاست؟ موسیقی؟ متن؟ و یا خواننده؟

در سال های اخیر سیر تحولی موسیقی ایران به گونه ای بود که چند سال پیش فقط تعداد محدودی از هنرمندان دارای مجوز کنسرت و آلبوم بودند اما امروزه تعداد آنها آنقدر زیاد است که میتوان گفت بعضی ها پس از کنسرت تازه شناخته میشوند!

آیا ما حد وسط نداریم؟؟ یا صفر مطلق یا صد؟

 

حال با هم دلایل این اتفاقات را مرور کنیم:

موسیقی های گذشته به دلایل مختلف و همچنین تکراری و محدود بودن سبک و خواننده ها به درجه ای رسیده بود که مخاطب نسبت به آن بی مِیل و به بی تفاوت شده بود، بعد از آن راه برای هنرمندان تازه کار باز شد و همچنین مسئولان نیز سعی داشتند با توجه به فضای گسترده شبکه های خارجی و بن بست موسیقی داخلی در حرکتی ناگهانی مخاطب را به بازار موسیقی ایران  بازگردانند و کدام گزینه بهتر از جذب خواننده های غیر مجاز به سوی بازار مجاز؟؟از طرفی آنقدر سطح تولیدات موسیقی کشور پایین آمده بود که حتی کار آموزانی که کمتر از یکسال بود با موسیقی آشنا شده بودند شروع به تولید آثار کردند و  پیامد های این عمل  باز شدن پای دلال ها و کلاهبرداران در لباس مدیر برنامه ها و تهیه کنندگان بود، و در همین بین استعدادهای زیادی هم توسط آنها نابود شدند!

اینکه این دلال ها از کجا آمدند و چه کسانی حامی آنها بودند و هستند مسأله ایست که در مطالب بعد به آن خواهیم پرداخت .

باز شدن پای ژن های خوبِ بد صدا به موسیقی توسط دلال های با نفوذ مسأله ای مورد بحث است و تا زمانی که آنها حضور داشته باشند و بتازند قصه همین است.

تمام این مسائل دست به دست هم داد تا امروز شاهد خواننده های بی کیفیتی باشیم که رکورد فالش خواندن را در اجراهای زنده میزنند اما همچنان از سوی حضار تشویق میشوند!!

بسته بودن ذهن مخاطب و خسته شدن از موسیقی های تکراری گذشته سبب شد که ناگهان اذهان عموم به سوی موسیقی های بی معنی اما ریتمیک برود که تخصص بند های عجیب و غریب امروزه ی موسیقی ماست.

در پایان باید گفت برای نجات از این منجلاب ابتدا باید به مخاطب آگاهی داد تا کمی سلیقه ی خود را مدیریت کند و توان تشخیص موسیقی خوب از موسیقی بد را داشته باشد که این امر تنها با همکاری هنرمندان و تولید قطعات خوب امکان پذیر است. باید هنرمندان و مخاطبان دست به دست هم دهند و به تدریج این تغییر را ایجاد کنند چرا که تغییر ناگهانی بی هدف، و خودش دلیل اصلی تخریب است !

  

منتقد: عباس راد





Mag Article
موسیقیِ ضعیف یا ضعف در موسیقی ؟مسأله این است!گراتومیک - عباس راد: موسیقی امروز وطن فضایی را بوجود آورده سرشار از تنش ها و حواشی،و پر از رَه های صد ساله ای که یک شبه طی شد و جوان هایی با استعداد منتها فقط روی کاغذ.ضعفِ ما در کجاست؟ موسیقی؟ متن؟ و یا خواننده؟در سال های اخیر سیر تحولی موسیقی ایران به گونه ای بود که چند سال پیش فقط تعداد محدودی از هنرمندان دارای مجوز کنسرت و آلبوم بودند اما امروزه تعداد آنها آنقدر زیاد است که میتوان گفت بعضی ها پس از کنسرت تازه شناخته میشوند!آیا ما حد وسط نداریم؟؟ یا صفر مطلق یا صد؟ حال با هم دلایل این اتفاقات را مرور کنیم:موسیقی های گذشته به دلایل مختلف و همچنین تکراری و محدود بودن سبک و خواننده ها به درجه ای رسیده بود که مخاطب نسبت به آن بی مِیل و به بی تفاوت شده بود، بعد از آن راه برای هنرمندان تازه کار باز شد و همچنین مسئولان نیز سعی داشتند با توجه به فضای گسترده شبکه های خارجی و بن بست موسیقی داخلی در حرکتی ناگهانی مخاطب را به بازار موسیقی ایران  بازگردانند و کدام گزینه بهتر از جذب خواننده های غیر مجاز به سوی بازار مجاز؟؟از طرفی آنقدر سطح تولیدات موسیقی کشور پایین آمده بود که حتی کار آموزانی که کمتر از یکسال بود با موسیقی آشنا شده بودند شروع به تولید آثار کردند و  پیامد های این عمل  باز شدن پای دلال ها و کلاهبرداران در لباس مدیر برنامه ها و تهیه کنندگان بود، و در همین بین استعدادهای زیادی هم توسط آنها نابود شدند!اینکه این دلال ها از کجا آمدند و چه کسانی حامی آنها بودند و هستند مسأله ایست که در مطالب بعد به آن خواهیم پرداخت .باز شدن پای ژن های خوبِ بد صدا به موسیقی توسط دلال های با نفوذ مسأله ای مورد بحث است و تا زمانی که آنها حضور داشته باشند و بتازند قصه همین است.تمام این مسائل دست به دست هم داد تا امروز شاهد خواننده های بی کیفیتی باشیم که رکورد فالش خواندن را در اجراهای زنده میزنند اما همچنان از سوی حضار تشویق میشوند!!بسته بودن ذهن مخاطب و خسته شدن از موسیقی های تکراری گذشته سبب شد که ناگهان اذهان عموم به سوی موسیقی های بی معنی اما ریتمیک برود که تخصص بند های عجیب و غریب امروزه ی موسیقی ماست.در پایان باید گفت برای نجات از این منجلاب ابتدا باید به مخاطب آگاهی داد تا کمی سلیقه ی خود را مدیریت کند و توان تشخیص موسیقی خوب از موسیقی بد را داشته باشد که این امر تنها با همکاری هنرمندان و تولید قطعات خوب امکان پذیر است. باید هنرمندان و مخاطبان دست به دست هم دهند و به تدریج این تغییر را ایجاد کنند چرا که تغییر ناگهانی بی هدف، و خودش دلیل اصلی تخریب است !  منتقد: عباس راد

موسیقیِ ضعیف یا ضعف در موسیقی ؟

مسأله این است!

گراتومیک - عباس راد: موسیقی امروز وطن فضایی را بوجود آورده سرشار از تنش ها و حواشی،و پر از رَه های صد ساله ای که یک شبه طی شد و جوان هایی با استعداد منتها فقط روی کاغذ.

ضعفِ ما در کجاست؟ موسیقی؟ متن؟ و یا خواننده؟

در سال های اخیر سیر تحولی موسیقی ایران به گونه ای بود که چند سال پیش فقط تعداد محدودی از هنرمندان دارای مجوز کنسرت و آلبوم بودند اما امروزه تعداد آنها آنقدر زیاد است که میتوان گفت بعضی ها پس از کنسرت تازه شناخته میشوند!

آیا ما حد وسط نداریم؟؟ یا صفر مطلق یا صد؟

 

حال با هم دلایل این اتفاقات را مرور کنیم:

موسیقی های گذشته به دلایل مختلف و همچنین تکراری و محدود بودن سبک و خواننده ها به درجه ای رسیده بود که مخاطب نسبت به آن بی مِیل و به بی تفاوت شده بود، بعد از آن راه برای هنرمندان تازه کار باز شد و همچنین مسئولان نیز سعی داشتند با توجه به فضای گسترده شبکه های خارجی و بن بست موسیقی داخلی در حرکتی ناگهانی مخاطب را به بازار موسیقی ایران  بازگردانند و کدام گزینه بهتر از جذب خواننده های غیر مجاز به سوی بازار مجاز؟؟از طرفی آنقدر سطح تولیدات موسیقی کشور پایین آمده بود که حتی کار آموزانی که کمتر از یکسال بود با موسیقی آشنا شده بودند شروع به تولید آثار کردند و  پیامد های این عمل  باز شدن پای دلال ها و کلاهبرداران در لباس مدیر برنامه ها و تهیه کنندگان بود، و در همین بین استعدادهای زیادی هم توسط آنها نابود شدند!

اینکه این دلال ها از کجا آمدند و چه کسانی حامی آنها بودند و هستند مسأله ایست که در مطالب بعد به آن خواهیم پرداخت .

باز شدن پای ژن های خوبِ بد صدا به موسیقی توسط دلال های با نفوذ مسأله ای مورد بحث است و تا زمانی که آنها حضور داشته باشند و بتازند قصه همین است.

تمام این مسائل دست به دست هم داد تا امروز شاهد خواننده های بی کیفیتی باشیم که رکورد فالش خواندن را در اجراهای زنده میزنند اما همچنان از سوی حضار تشویق میشوند!!

بسته بودن ذهن مخاطب و خسته شدن از موسیقی های تکراری گذشته سبب شد که ناگهان اذهان عموم به سوی موسیقی های بی معنی اما ریتمیک برود که تخصص بند های عجیب و غریب امروزه ی موسیقی ماست.

در پایان باید گفت برای نجات از این منجلاب ابتدا باید به مخاطب آگاهی داد تا کمی سلیقه ی خود را مدیریت کند و توان تشخیص موسیقی خوب از موسیقی بد را داشته باشد که این امر تنها با همکاری هنرمندان و تولید قطعات خوب امکان پذیر است. باید هنرمندان و مخاطبان دست به دست هم دهند و به تدریج این تغییر را ایجاد کنند چرا که تغییر ناگهانی بی هدف، و خودش دلیل اصلی تخریب است !

  

منتقد: عباس راد

ضعف در موسیقی
مشکلات موسیقی ایران
2018 / 03 / 05
آموزش موسیقی دانستنی ها در مورد موسیقی مشکلات موسیقی ایران موسیقایی نقد برسی نقد برسی در مورد هنر نقد برسی موسیقی
More