×
×  دانلود علی استیری مصاحبه با علی استیری شاعر و ترانه سرا

مصاحبه با علی استیری شاعر و ترانه سرا

حميد هيراد يك استعداد است!

این روزها دوستانى رو مى بينم كه چهارچوبها و قواعد عرف شعر و ترانه رو بلد نيستن ولی اسم شاعر و يا ترانه سرا رو خودشون گذاشتن...

گراتومیک - علی استیری ترانه سرای نام آشناییست که همکاری های زیادی با خوانندگان خوب کشورمان همچون مهدى مقدم، بابک جهانبخش، رضا صادقی ، نريمان، رضا شيرى، رامين بى باك، محمد ياورى، عليرضا روزگار، آرش سعيد عرب،على عبدالمالكى، شهاب رمضان، بهزاد ابطهى و ...داشته است.

و چند نمونه از ترانه های خاطره انگیز او عبارتند از:

بزن زیر گریه(رضا شیری)، تورو دوستت دارم از آلبوم حالم خوبه(بابک جهانبخش)، دلواپسی(رضا صادقی).

حال در این بخش به سراغ این ترانه سرای موفق کشورمان رفته و گفتگویی دوستانه را با او انجام داده ایم که در ادامه میخوانید.

مصاحبه اختصاصی وب سایت موسیقی گراتومیک با علی استیری:

 

آقای استیری لطفا در ابتدا یک توضیح مختصر در مورد تحصیلات خودتون بدید و اینکه چند سالتونه و اهل کجا هستید؟

من دانش آموخته تاتر ام، متولد ٢٦ مهر ماه يكى از سالهايى كه به دنيا بدهكارم و اهل تهران

 

چطور شد که وارد حوزه ی ترانه سرایی شدید؟ این علاقه از ابتدا با شما همراه بود یا بعد ها بوجود اومد؟

من در عرصه تاتر فعاليت داشتم و ترانه هم براى دل خودم مى نوشتم و يه روز به صورت اتفاقى به پيشنهاد يك دوست خواننده وارد اين عرصه شدم كه باعث شد تاتر و رها كنم

 

در جاهای مختلفی اومده که بیش از 1000 ترانه از شما منتشر شده، کمی در مورد تعداد ترانه ها، کتاب ها و فعالیت های خودتون توضیح بدید.

نزديك به ١٣٠٠ ترانه از من منتشر شده كه بازم به پيشنهاد يك ناشر يه كتاب به اسم بزن زير گريه از من منتشر شد و كتاب دومم هم براى مجوز فرستاده شده.

در حوزه ترانه زياد اعتقادى به كتاب ندارم چون بنظرم ترانه سرا اثرش به صورت موسقيايى به گوش مخاطب مى رسه

 

شما با خواننده هایی مثل رضا صادقی، بابک جهانبخش، مهدی مقدم و خیلی از هنرمندان مطرح دیگه همکاری داشتید، چطور شد که این همکاری ها صورت گرفت؟

معمولا همكاريها به صورت پيشنهاد مطرح مى شه، گاهى اين پيشنهاد رو ترانه سرا به آهنگساز مى ده و يا باالعكس!

اما بيشتر همکاری هایی كه من با دوستان و هنرمندان مطرح داشتم به صورت ترانه روى ملودى بوده که اين آثار خلق شده...

 

همونطور که میدونید الان اکثر خواننده ها سعی میکنند خودشون ترانه بگن و یا آهنگسازها سعی میکنند روی ملودی خودشون به هر روشی که شده ترانه ای رو دستو پا کنند و در قالب یک پکیج ارائه بدن، چرا این افراد اینقدر ترانه سرایی و شعر رو آسون میبینند؟ فکر میکنید دلیلش چیه؟ ترانه سرایی آسون شده یا بچه ها هنرمند تشریف دارند؟

متاسفانه اين اتفاق زياد هم شده. دلايل مختلفى مى تونه داشته باشه

ولى مهمترين دليل هزينه ترانه ست كه بعضى از آهنگسازها و خواننده ها حس مى كنن با اين كار جلوى هزينه هاى اضافى رو مى گيرن و بزرگترين اشتباهشون همينه كه دست روى مهمترين قسمت مى ذارن چون يك ترانه در يك اثر مهمترين بار رو به دوش مى كشه و به همين دليل هم مدتى مى شه كه كارهايى رو با ترانه هاى ضعيف مى شنويم و اين يعنى بى احترامى به شعور مخاطب...

 

از طرفی ما ترانه سرایان یا شعرایی داریم که تنها همین هنر رو دارند و چیزی از موسیقی نمیدونند و یا شاید روابطی با خواننده ها نداشته باشند، تلکیف این افراد چیه؟ به نظرتون با توجه به اینکه این روزها مردم کم تر کتاب میخونند آیا این افراد میتونند کتاب چاپ کنند و به عنوان شاعر به طور مستقل فعالیت کنند و پیشرفتی هم داشته باشند؟

معمولاً كسى كه اسم ترانه سرا روى خودش مى ذاره بايد قابليتهاى يك ترانه سرا رو هم داشته باشه

١-ملودى شناسى:كلام مناسب براى يك ملودى

٢-ترانه گفتن رو ملودى

٣-شناختن تلفيق شعر و ملودى

٤-شناختن درام

٥-نداشتن دوگانگى زبان و.......

كه اين روزها دوستانى رو مى بينم كه چهارچوبها و قواعد عرف شعرى رو بلد نيستن و اسم شاعر و يا ترانه سرا رو خودشون گذاشتن كه اين بنظرم جسارت زيادى مى خوادالبته در گذر زمان خود به خود از اين عرصه خارج خواهند شد مگر بخوان كه ياد بگيرن و تلاش كنن

كسى كه در فاميل مشهور به جوك گفتن هست بازيگر نيست!

 

چند وقت پیش حواشی جدیدی در ارتباط با سرقت ادبی حمید هیراد پیش اومد که واقعا عجیب و کم نظیر بود، فکر میکنید چه چیزی باعث شده که برخی از افراد به شعر و ترانه چنین بی اهمیت باشند که هر بیت از کارشون رو از یک شاعر بردارند و با نام خودشون منتشر کنند و بعد ها که مچشون گرفته شد به ناچار مجبور به عذرخواهی بشن؟نظرتون در این مورد و حمید هیراد چیه؟

حميد هيراد يك استعداد هست با صدايى خاص و قابليت آهنگسازى ولى در عرصه ترانه دچار اشتباهاتى شده ،خود من هم از مخالفان رفتار ايشون بودم.

بهر حال گاهى اتفاق ميوفته و هر انسانى ممكن اشتباه كنه ولى پشيمونى درس گرفتن از اشتباه يك قدم رو به جلو محسوب مى شه

براشون آرزوى روزهاى خوب مى كنم و الان هم همه چى به خير خوشى تموم شده

 

همیشه حواشی زیادی پیرامون سانسور و ممیزی وزارت ارشاد بوده و هست، و افرادی مانند یغما گلرویی سالهاست که به دلیل سانسور فعالیت مجاز انجام نمیدن کمی در این مورد و نکته هایی که شاید ما خبر نداشته باشیم توضیح بدید.

من با جمله مجاز و غير مجاز مشكل دارم. هر فرهنگ براى خودش چارچوبهايى رو تعريف كرده، مثلاً فلان ترك از فلان خواننده قابل شنيدن در محيط يك خانواده ايرانى نيست و اين در اون خانواده غيرمجاز تعريف مى شه و يابالعكس...

در بخش ترانه لااقل در كارهايى كه من اين روزها مى شنوم خيلى از لحاظ آزادى كلام فرق كرده با مثلاً ١٥ سال قبل

سانسور در هر كشورى متناسب با فرهنگش از گذشته بوده و هست و خواهد بود و هنرمندان از همين سانسور نبوغشون شكوفا مى شه!

 

پیشنهادتون به ترانه سرایان جوانی که شاید کارشون هم خوب باشه و الان در به در دنبال همکاری با یک خواننده ی معروف اند چیه؟ آیا پیشنهاد میکنید که این راهو ادامه بدن و آیا میتونند درآمدی از این راه داشته باشند و به عنوان شغل به این هنر نگاه کنند؟

يكى از ايرادات بزرگ ترانه سراهاى نوپا اصرار به كار كردن با خواننده هاى مطرح هست،در حالى كه اگر با يك آهنگساز نوپا و يك خواننده ناشناخته همكارى كنن هم كسب تجربه مى كنن هم پله پله بالا ميان و زمانى مى رسه كه بهشون پيشنهاد همكارى مى شه و اين مستلزم تلاش بى وقفه ست و روزى هم به درآمد مى رسن.

ولى پيشنهاد مى كنم به عنوان شغل به ترانه سرايى نگاه نكنن چون در عرصه هنر هيچى قابل پيش بينى نيست

 

چه جایگاهی رو برای خودتون تصور میکنید؟ برنامه هاتون برای آینده چیه و آیا به زودی همکاری مهمی از شما خواهیم دید؟

هر كسى با اميد و تلاش خودش و ارائه كار خوب به جايگاهش مى رسه، منم مشغول نوشتن سفارشهام هستم و تا كارى رو كه نوشتم بصورت رسمى منتشر نشه رو از پيش در موردش حرفى نمى زنم چون هيچ چيزى قابل پيش بينى نيست.

كارهايى رو آماده دارم كه اميدوارم بعد از انتشار مخاطب رو راضى كنه

من براى نوشتن ترانه از جونم مايه مى ذارم و فرقى نمى كنه خواننده مطرح باشه يا غير مطرح براى من وجدان كارى مهمتره...

 

در کلام آخر اگر حرفی با افرادی که این مصاحبه رو میخونند دارید و یا اگر نقد و پیشنهادی هست بیان کنید.

براى پيشرفت بايد خودتو باور كنى، اميد داشته باشى و تلاش كنى!

هر كارى مى كنى به كارت عشق داشته باش،موفقيت يعنى همين..

ممنون از شما، يا حق.

    

منبع: وب سایت موسیقی گراتومیک

 





ali estiri
حميد هيراد يك استعداد است!این روزها دوستانى رو مى بينم كه چهارچوبها و قواعد عرف شعر و ترانه رو بلد نيستن ولی اسم شاعر و يا ترانه سرا رو خودشون گذاشتن...گراتومیک - علی استیری ترانه سرای نام آشناییست که همکاری های زیادی با خوانندگان خوب کشورمان همچون مهدى مقدم، بابک جهانبخش، رضا صادقی ، نريمان، رضا شيرى، رامين بى باك، محمد ياورى، عليرضا روزگار، آرش سعيد عرب،على عبدالمالكى، شهاب رمضان، بهزاد ابطهى و ...داشته است.و چند نمونه از ترانه های خاطره انگیز او عبارتند از:بزن زیر گریه(رضا شیری)، تورو دوستت دارم از آلبوم حالم خوبه(بابک جهانبخش)، دلواپسی(رضا صادقی).حال در این بخش به سراغ این ترانه سرای موفق کشورمان رفته و گفتگویی دوستانه را با او انجام داده ایم که در ادامه میخوانید.مصاحبه اختصاصی وب سایت موسیقی گراتومیک با علی استیری: آقای استیری لطفا در ابتدا یک توضیح مختصر در مورد تحصیلات خودتون بدید و اینکه چند سالتونه و اهل کجا هستید؟من دانش آموخته تاتر ام، متولد ٢٦ مهر ماه يكى از سالهايى كه به دنيا بدهكارم و اهل تهران چطور شد که وارد حوزه ی ترانه سرایی شدید؟ این علاقه از ابتدا با شما همراه بود یا بعد ها بوجود اومد؟من در عرصه تاتر فعاليت داشتم و ترانه هم براى دل خودم مى نوشتم و يه روز به صورت اتفاقى به پيشنهاد يك دوست خواننده وارد اين عرصه شدم كه باعث شد تاتر و رها كنم در جاهای مختلفی اومده که بیش از 1000 ترانه از شما منتشر شده، کمی در مورد تعداد ترانه ها، کتاب ها و فعالیت های خودتون توضیح بدید.نزديك به ١٣٠٠ ترانه از من منتشر شده كه بازم به پيشنهاد يك ناشر يه كتاب به اسم بزن زير گريه از من منتشر شد و كتاب دومم هم براى مجوز فرستاده شده.در حوزه ترانه زياد اعتقادى به كتاب ندارم چون بنظرم ترانه سرا اثرش به صورت موسقيايى به گوش مخاطب مى رسه شما با خواننده هایی مثل رضا صادقی، بابک جهانبخش، مهدی مقدم و خیلی از هنرمندان مطرح دیگه همکاری داشتید، چطور شد که این همکاری ها صورت گرفت؟معمولا همكاريها به صورت پيشنهاد مطرح مى شه، گاهى اين پيشنهاد رو ترانه سرا به آهنگساز مى ده و يا باالعكس!اما بيشتر همکاری هایی كه من با دوستان و هنرمندان مطرح داشتم به صورت ترانه روى ملودى بوده که اين آثار خلق شده... همونطور که میدونید الان اکثر خواننده ها سعی میکنند خودشون ترانه بگن و یا آهنگسازها سعی میکنند روی ملودی خودشون به هر روشی که شده ترانه ای رو دستو پا کنند و در قالب یک پکیج ارائه بدن، چرا این افراد اینقدر ترانه سرایی و شعر رو آسون میبینند؟ فکر میکنید دلیلش چیه؟ ترانه سرایی آسون شده یا بچه ها هنرمند تشریف دارند؟متاسفانه اين اتفاق زياد هم شده. دلايل مختلفى مى تونه داشته باشهولى مهمترين دليل هزينه ترانه ست كه بعضى از آهنگسازها و خواننده ها حس مى كنن با اين كار جلوى هزينه هاى اضافى رو مى گيرن و بزرگترين اشتباهشون همينه كه دست روى مهمترين قسمت مى ذارن چون يك ترانه در يك اثر مهمترين بار رو به دوش مى كشه و به همين دليل هم مدتى مى شه كه كارهايى رو با ترانه هاى ضعيف مى شنويم و اين يعنى بى احترامى به شعور مخاطب... از طرفی ما ترانه سرایان یا شعرایی داریم که تنها همین هنر رو دارند و چیزی از موسیقی نمیدونند و یا شاید روابطی با خواننده ها نداشته باشند، تلکیف این افراد چیه؟ به نظرتون با توجه به اینکه این روزها مردم کم تر کتاب میخونند آیا این افراد میتونند کتاب چاپ کنند و به عنوان شاعر به طور مستقل فعالیت کنند و پیشرفتی هم داشته باشند؟معمولاً كسى كه اسم ترانه سرا روى خودش مى ذاره بايد قابليتهاى يك ترانه سرا رو هم داشته باشه١-ملودى شناسى:كلام مناسب براى يك ملودى٢-ترانه گفتن رو ملودى٣-شناختن تلفيق شعر و ملودى٤-شناختن درام٥-نداشتن دوگانگى زبان و.......كه اين روزها دوستانى رو مى بينم كه چهارچوبها و قواعد عرف شعرى رو بلد نيستن و اسم شاعر و يا ترانه سرا رو خودشون گذاشتن كه اين بنظرم جسارت زيادى مى خوادالبته در گذر زمان خود به خود از اين عرصه خارج خواهند شد مگر بخوان كه ياد بگيرن و تلاش كننكسى كه در فاميل مشهور به جوك گفتن هست بازيگر نيست! چند وقت پیش حواشی جدیدی در ارتباط با سرقت ادبی حمید هیراد پیش اومد که واقعا عجیب و کم نظیر بود، فکر میکنید چه چیزی باعث شده که برخی از افراد به شعر و ترانه چنین بی اهمیت باشند که هر بیت از کارشون رو از یک شاعر بردارند و با نام خودشون منتشر کنند و بعد ها که مچشون گرفته شد به ناچار مجبور به عذرخواهی بشن؟نظرتون در این مورد و حمید هیراد چیه؟حميد هيراد يك استعداد هست با صدايى خاص و قابليت آهنگسازى ولى در عرصه ترانه دچار اشتباهاتى شده ،خود من هم از مخالفان رفتار ايشون بودم.بهر حال گاهى اتفاق ميوفته و هر انسانى ممكن اشتباه كنه ولى پشيمونى درس گرفتن از اشتباه يك قدم رو به جلو محسوب مى شهبراشون آرزوى روزهاى خوب مى كنم و الان هم همه چى به خير خوشى تموم شده همیشه حواشی زیادی پیرامون سانسور و ممیزی وزارت ارشاد بوده و هست، و افرادی مانند یغما گلرویی سالهاست که به دلیل سانسور فعالیت مجاز انجام نمیدن کمی در این مورد و نکته هایی که شاید ما خبر نداشته باشیم توضیح بدید.من با جمله مجاز و غير مجاز مشكل دارم. هر فرهنگ براى خودش چارچوبهايى رو تعريف كرده، مثلاً فلان ترك از فلان خواننده قابل شنيدن در محيط يك خانواده ايرانى نيست و اين در اون خانواده غيرمجاز تعريف مى شه و يابالعكس...در بخش ترانه لااقل در كارهايى كه من اين روزها مى شنوم خيلى از لحاظ آزادى كلام فرق كرده با مثلاً ١٥ سال قبلسانسور در هر كشورى متناسب با فرهنگش از گذشته بوده و هست و خواهد بود و هنرمندان از همين سانسور نبوغشون شكوفا مى شه! پیشنهادتون به ترانه سرایان جوانی که شاید کارشون هم خوب باشه و الان در به در دنبال همکاری با یک خواننده ی معروف اند چیه؟ آیا پیشنهاد میکنید که این راهو ادامه بدن و آیا میتونند درآمدی از این راه داشته باشند و به عنوان شغل به این هنر نگاه کنند؟يكى از ايرادات بزرگ ترانه سراهاى نوپا اصرار به كار كردن با خواننده هاى مطرح هست،در حالى كه اگر با يك آهنگساز نوپا و يك خواننده ناشناخته همكارى كنن هم كسب تجربه مى كنن هم پله پله بالا ميان و زمانى مى رسه كه بهشون پيشنهاد همكارى مى شه و اين مستلزم تلاش بى وقفه ست و روزى هم به درآمد مى رسن.ولى پيشنهاد مى كنم به عنوان شغل به ترانه سرايى نگاه نكنن چون در عرصه هنر هيچى قابل پيش بينى نيست چه جایگاهی رو برای خودتون تصور میکنید؟ برنامه هاتون برای آینده چیه و آیا به زودی همکاری مهمی از شما خواهیم دید؟هر كسى با اميد و تلاش خودش و ارائه كار خوب به جايگاهش مى رسه، منم مشغول نوشتن سفارشهام هستم و تا كارى رو كه نوشتم بصورت رسمى منتشر نشه رو از پيش در موردش حرفى نمى زنم چون هيچ چيزى قابل پيش بينى نيست.كارهايى رو آماده دارم كه اميدوارم بعد از انتشار مخاطب رو راضى كنهمن براى نوشتن ترانه از جونم مايه مى ذارم و فرقى نمى كنه خواننده مطرح باشه يا غير مطرح براى من وجدان كارى مهمتره... در کلام آخر اگر حرفی با افرادی که این مصاحبه رو میخونند دارید و یا اگر نقد و پیشنهادی هست بیان کنید.براى پيشرفت بايد خودتو باور كنى، اميد داشته باشى و تلاش كنى!هر كارى مى كنى به كارت عشق داشته باش،موفقيت يعنى همين..ممنون از شما، يا حق.    منبع: وب سایت موسیقی گراتومیک 

حميد هيراد يك استعداد است!

این روزها دوستانى رو مى بينم كه چهارچوبها و قواعد عرف شعر و ترانه رو بلد نيستن ولی اسم شاعر و يا ترانه سرا رو خودشون گذاشتن...

گراتومیک - علی استیری ترانه سرای نام آشناییست که همکاری های زیادی با خوانندگان خوب کشورمان همچون مهدى مقدم، بابک جهانبخش، رضا صادقی ، نريمان، رضا شيرى، رامين بى باك، محمد ياورى، عليرضا روزگار، آرش سعيد عرب،على عبدالمالكى، شهاب رمضان، بهزاد ابطهى و ...داشته است.

و چند نمونه از ترانه های خاطره انگیز او عبارتند از:

بزن زیر گریه(رضا شیری)، تورو دوستت دارم از آلبوم حالم خوبه(بابک جهانبخش)، دلواپسی(رضا صادقی).

حال در این بخش به سراغ این ترانه سرای موفق کشورمان رفته و گفتگویی دوستانه را با او انجام داده ایم که در ادامه میخوانید.

مصاحبه اختصاصی وب سایت موسیقی گراتومیک با علی استیری:

 

آقای استیری لطفا در ابتدا یک توضیح مختصر در مورد تحصیلات خودتون بدید و اینکه چند سالتونه و اهل کجا هستید؟

من دانش آموخته تاتر ام، متولد ٢٦ مهر ماه يكى از سالهايى كه به دنيا بدهكارم و اهل تهران

 

چطور شد که وارد حوزه ی ترانه سرایی شدید؟ این علاقه از ابتدا با شما همراه بود یا بعد ها بوجود اومد؟

من در عرصه تاتر فعاليت داشتم و ترانه هم براى دل خودم مى نوشتم و يه روز به صورت اتفاقى به پيشنهاد يك دوست خواننده وارد اين عرصه شدم كه باعث شد تاتر و رها كنم

 

در جاهای مختلفی اومده که بیش از 1000 ترانه از شما منتشر شده، کمی در مورد تعداد ترانه ها، کتاب ها و فعالیت های خودتون توضیح بدید.

نزديك به ١٣٠٠ ترانه از من منتشر شده كه بازم به پيشنهاد يك ناشر يه كتاب به اسم بزن زير گريه از من منتشر شد و كتاب دومم هم براى مجوز فرستاده شده.

در حوزه ترانه زياد اعتقادى به كتاب ندارم چون بنظرم ترانه سرا اثرش به صورت موسقيايى به گوش مخاطب مى رسه

 

شما با خواننده هایی مثل رضا صادقی، بابک جهانبخش، مهدی مقدم و خیلی از هنرمندان مطرح دیگه همکاری داشتید، چطور شد که این همکاری ها صورت گرفت؟

معمولا همكاريها به صورت پيشنهاد مطرح مى شه، گاهى اين پيشنهاد رو ترانه سرا به آهنگساز مى ده و يا باالعكس!

اما بيشتر همکاری هایی كه من با دوستان و هنرمندان مطرح داشتم به صورت ترانه روى ملودى بوده که اين آثار خلق شده...

 

همونطور که میدونید الان اکثر خواننده ها سعی میکنند خودشون ترانه بگن و یا آهنگسازها سعی میکنند روی ملودی خودشون به هر روشی که شده ترانه ای رو دستو پا کنند و در قالب یک پکیج ارائه بدن، چرا این افراد اینقدر ترانه سرایی و شعر رو آسون میبینند؟ فکر میکنید دلیلش چیه؟ ترانه سرایی آسون شده یا بچه ها هنرمند تشریف دارند؟

متاسفانه اين اتفاق زياد هم شده. دلايل مختلفى مى تونه داشته باشه

ولى مهمترين دليل هزينه ترانه ست كه بعضى از آهنگسازها و خواننده ها حس مى كنن با اين كار جلوى هزينه هاى اضافى رو مى گيرن و بزرگترين اشتباهشون همينه كه دست روى مهمترين قسمت مى ذارن چون يك ترانه در يك اثر مهمترين بار رو به دوش مى كشه و به همين دليل هم مدتى مى شه كه كارهايى رو با ترانه هاى ضعيف مى شنويم و اين يعنى بى احترامى به شعور مخاطب...

 

از طرفی ما ترانه سرایان یا شعرایی داریم که تنها همین هنر رو دارند و چیزی از موسیقی نمیدونند و یا شاید روابطی با خواننده ها نداشته باشند، تلکیف این افراد چیه؟ به نظرتون با توجه به اینکه این روزها مردم کم تر کتاب میخونند آیا این افراد میتونند کتاب چاپ کنند و به عنوان شاعر به طور مستقل فعالیت کنند و پیشرفتی هم داشته باشند؟

معمولاً كسى كه اسم ترانه سرا روى خودش مى ذاره بايد قابليتهاى يك ترانه سرا رو هم داشته باشه

١-ملودى شناسى:كلام مناسب براى يك ملودى

٢-ترانه گفتن رو ملودى

٣-شناختن تلفيق شعر و ملودى

٤-شناختن درام

٥-نداشتن دوگانگى زبان و.......

كه اين روزها دوستانى رو مى بينم كه چهارچوبها و قواعد عرف شعرى رو بلد نيستن و اسم شاعر و يا ترانه سرا رو خودشون گذاشتن كه اين بنظرم جسارت زيادى مى خوادالبته در گذر زمان خود به خود از اين عرصه خارج خواهند شد مگر بخوان كه ياد بگيرن و تلاش كنن

كسى كه در فاميل مشهور به جوك گفتن هست بازيگر نيست!

 

چند وقت پیش حواشی جدیدی در ارتباط با سرقت ادبی حمید هیراد پیش اومد که واقعا عجیب و کم نظیر بود، فکر میکنید چه چیزی باعث شده که برخی از افراد به شعر و ترانه چنین بی اهمیت باشند که هر بیت از کارشون رو از یک شاعر بردارند و با نام خودشون منتشر کنند و بعد ها که مچشون گرفته شد به ناچار مجبور به عذرخواهی بشن؟نظرتون در این مورد و حمید هیراد چیه؟

حميد هيراد يك استعداد هست با صدايى خاص و قابليت آهنگسازى ولى در عرصه ترانه دچار اشتباهاتى شده ،خود من هم از مخالفان رفتار ايشون بودم.

بهر حال گاهى اتفاق ميوفته و هر انسانى ممكن اشتباه كنه ولى پشيمونى درس گرفتن از اشتباه يك قدم رو به جلو محسوب مى شه

براشون آرزوى روزهاى خوب مى كنم و الان هم همه چى به خير خوشى تموم شده

 

همیشه حواشی زیادی پیرامون سانسور و ممیزی وزارت ارشاد بوده و هست، و افرادی مانند یغما گلرویی سالهاست که به دلیل سانسور فعالیت مجاز انجام نمیدن کمی در این مورد و نکته هایی که شاید ما خبر نداشته باشیم توضیح بدید.

من با جمله مجاز و غير مجاز مشكل دارم. هر فرهنگ براى خودش چارچوبهايى رو تعريف كرده، مثلاً فلان ترك از فلان خواننده قابل شنيدن در محيط يك خانواده ايرانى نيست و اين در اون خانواده غيرمجاز تعريف مى شه و يابالعكس...

در بخش ترانه لااقل در كارهايى كه من اين روزها مى شنوم خيلى از لحاظ آزادى كلام فرق كرده با مثلاً ١٥ سال قبل

سانسور در هر كشورى متناسب با فرهنگش از گذشته بوده و هست و خواهد بود و هنرمندان از همين سانسور نبوغشون شكوفا مى شه!

 

پیشنهادتون به ترانه سرایان جوانی که شاید کارشون هم خوب باشه و الان در به در دنبال همکاری با یک خواننده ی معروف اند چیه؟ آیا پیشنهاد میکنید که این راهو ادامه بدن و آیا میتونند درآمدی از این راه داشته باشند و به عنوان شغل به این هنر نگاه کنند؟

يكى از ايرادات بزرگ ترانه سراهاى نوپا اصرار به كار كردن با خواننده هاى مطرح هست،در حالى كه اگر با يك آهنگساز نوپا و يك خواننده ناشناخته همكارى كنن هم كسب تجربه مى كنن هم پله پله بالا ميان و زمانى مى رسه كه بهشون پيشنهاد همكارى مى شه و اين مستلزم تلاش بى وقفه ست و روزى هم به درآمد مى رسن.

ولى پيشنهاد مى كنم به عنوان شغل به ترانه سرايى نگاه نكنن چون در عرصه هنر هيچى قابل پيش بينى نيست

 

چه جایگاهی رو برای خودتون تصور میکنید؟ برنامه هاتون برای آینده چیه و آیا به زودی همکاری مهمی از شما خواهیم دید؟

هر كسى با اميد و تلاش خودش و ارائه كار خوب به جايگاهش مى رسه، منم مشغول نوشتن سفارشهام هستم و تا كارى رو كه نوشتم بصورت رسمى منتشر نشه رو از پيش در موردش حرفى نمى زنم چون هيچ چيزى قابل پيش بينى نيست.

كارهايى رو آماده دارم كه اميدوارم بعد از انتشار مخاطب رو راضى كنه

من براى نوشتن ترانه از جونم مايه مى ذارم و فرقى نمى كنه خواننده مطرح باشه يا غير مطرح براى من وجدان كارى مهمتره...

 

در کلام آخر اگر حرفی با افرادی که این مصاحبه رو میخونند دارید و یا اگر نقد و پیشنهادی هست بیان کنید.

براى پيشرفت بايد خودتو باور كنى، اميد داشته باشى و تلاش كنى!

هر كارى مى كنى به كارت عشق داشته باش،موفقيت يعنى همين..

ممنون از شما، يا حق.

    

منبع: وب سایت موسیقی گراتومیک

 

علی استیری
مصاحبه با علی استیری شاعر و ترانه سرا
2018 / 04 / 28
ali estiri ali estiri news آخرین خبر از علی استیری اخبار موسیقی اخبار موسیقی پاپ خبر جدید در مورد علی استیری خبرای جدید ازعلی استیری درباره علی استیری علی استیری
More